Jeannette in Tanzania

Wat een ervaring nu al!!!

Op 30 oktober uit wel 50 Tanzanianen mijn chauffeur gezocht ... En toen was ik om 22.30 bij Marian en Tirza in voorlopig mijn 2e huis.

Vandaag31 oktober een oriëntatie met de Coordinator Marit. Naar immigratie voor een permit en door de grote markt met allemaal nauwe paadjes waarin alle gedroogde groenten, vis en hompen vlees worden verkocht. Het vervoer is hier de Dala dala. Een busje wat eigenlijk nooit vol is.....er kan dus altijd nog wel iemand bij, evt met de benen buiten. Je moet geen last hebben van zweetlucht van anderen want je zit bijna bij elkaar op schoot.... met mijn claustrofobie wordt het met de dag beter denk ik aangezien ik gewoon geen keus heb. Voor 0,20 € cent kom je gewoon op de plek in de stad. Dala dala rijden bepaalde stukken en zijn herkenbaar aan een gekleurde streep. Voor ons vervoer naar ons werk is de rode dala dala; naar de stad de zwarte. Het is geweldig en je ziet prachtige mensen. Na een korte lunch samen met Marian en Tirza ( die inmiddels klaar waren met het werk ) op de rotonde bij de kloktower effe lekker in de zon gelegen. om 15.30 geprobeerd om op een afgesproken plek te komen waar we samen met een vriend naar de voetbal wedstrijd gingen kijken, nou ging het natuurlijk niet direct om het voetballen maar met name om de gezellige omgeving, uitzicht en het vooruitzicht op een heerlijke maaltijd met een wit wijntje bij ondergaande zon buiten de stad.

Na zonsondergang neem je een taxi en geen dala dala Is het advies, dat is namelijk niet meer veilig. Dus besloten we een taxi te bellen maar de vriendelijke vrienden ( inmiddels bij Marian bekend) hebben ons keurig naar huis gebracht in een super mooie range rover.

het is nu 22.41. En ben best moe van een eerste drukke dag. Morgen gaan we naar lake Manyara met z'n drieën. Een gids pikt ons om 07.00 op. Het is 2 uur rijden maar in deze omgeving geen straf.

Ik hoop op weer een gezellige dag en in de planning voor zondag gaan we Afrikaans koken met josephine, een vrouw die bij Marian kent uit de winkel.

Maandag ga ik voor het eerst werken en zal ik eerste cadeautjes mee gaan nemen en uitdelen.

Foto's opladen gaat nog niet. Het internet is prima en we hebben een draadloos kastje wat we overdag gewoon kunnen meenemen. maar uploaden van foto's gaan we gewoon een keer doen in het internet café. Dat duurt zolang.

Lieve groeten uit Arusha!!!

kwa heri!!

Reacties

Reacties

Jeanne

Ha Jeannette, fijn dat je goed bent aangekomen. Door je verhaal zit ik al bijna zelf in de dala dala, heerlijk! Lfs jeanne

Janet

Ik krijg al een aardig beeld van jou, met de benen buiten, in de data dala ???? Wat een ervaringen op een dag. Dat beloofd nog wat! Enjoy!

Corrie

Hoi Jeanette
Meteen al zo`n drukke dag vol nieuwe impressies.
Leuk om te lezen, ik zie het helemaal voor me.
Veel succes maandag en geniet morgen.
Liefs, Corrie

Ria

Hartstikke leuk om te lezen! Je voelt je op deze manier echt welkom denk ik, dat is een goed begin. Ben nu al benieuwd naar je fotoboek straks :-)

Rinie

Jij gaat het daar best leuk hebben denk ik en dat niet alleen je er natuurlijk ook heel goed werk zeker weten

Lizet

He Jeannette! Nu al leuk om te lezen al die belevenissen. Veel succes en vooral veel plezier met werken maandag!! ????

Betsy

Hé reislustige nicht. Leuk. Ik zie het helemaal voor me met jouw beschrijvingen. En nu nog naar je werk, maandag.
Heel veel succes. Ik volg het vanuit Portugal. Met veel belangstelling. Groet Betsy

Coen

hapana kwa heri lakini kwa kuonana !!!
Moyo yangu iko tena na África , siku zote !!
Jeannette , Salamu mingi !!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood