Jeannette in Tanzania

Echt de allerlaatste dag

Lekker nog een laatste keer geskypt met de meiden thuis. Gezellig hoor om straks weer thuis te zijn bij ze. Heb ze echt wel gemist maar door Skype komen ze toch heel dichtbij.

dinsdag om 08.30 opgehaald door onze trouwe taxi chauffeur Lurch. De andere Hassan liet ons maandag uiteindelijk bijna 45 min wachten en toen zijn we gegaan.

Op het project was al een kerstboom gezet en slingers binnen opgehangen. Aubree en haar moeder hebben prachtige kledingpakketjes gemaakt voor ieder kind en onder de boom gelegd. Prachtig zag dat er al uit. De manden hebben we buiten neergezet en voorzien van naamlabel. Afhankelijk van de groootte van het gezin krijgt men 1of 2 kilo rijst, bonen, suiker en een watermeloen. Enne...niet te vergeten een of 2 kippen.

Ondertussen heeft Ard-Jan de poort nog mooi groen geschilderd en Kelly ( de vader van Aubree) het dak van de winkel gerepareerd. Gelukkig, nu kan de winkel snel open als ook de buitenmuren allemaal geschilderd zijn. Dat willen ze morgen doen. Kelly gaat dat doen in het mooie lichtblauw waar ook het hart van is gedaan.

Samen met Eneiza ( het oudste meisje van 11 bij Walk in love) heb ik alle manden gevuld. Ze keek haar ogen uit wat er verder nog in ging: stickervellen, kleurplaten, kleurtjes, ballonnen, spelletjes snoepjes enz enz. Voor hen is dit echt enorm. Maar goed het is ook maar een keer kerstmis.

In het swahili werd door Neema ( Aubree spreekt geen swahili) Coordinator uitgelegd dat er voor ieder gezin kleding was en een mand met levensmiddelen Voor een groot deel gesponsord door mij en familie en vrienden in Nederland.

Nadat de kinderen de cadeautjes vanonder de boom hadden gekregen liepen ze met familie naar buiten en kregen ze de mand. Ik heb ze zelf kunnen uitdelen, dat was mooi en heel dankbaar. De meeste ouders heb ik wel eens gezien maar ook niet meer dan dat. Van velen kreeg ik een spontaan een dikke knuffel en werd ik uitvoerig bedankt. Dus lieve mensen in Nederland: SUPER BEDANKT ALLEMAAL!!!!!!!!! Het was tenslotte van jullie.

Natuurlijk is het geld hiermee helemaal niet op want zoals ik al eerder zei is er ook geld gereserveerd voor uniformen voor de nanny's. Aubree zei me gisteren dat de order geplaatst wordt in januari.

Uiteraard wordt veel geld opzij gezet voor de sponsoring van Izaek die ik natuurlijk iets extra's in zijn mandje heb gegeven :-).

Door verschillende mensen zijn hapjes gemaakt, alleen ik denk dat daar de helft staat opgesteld maar later blijkt dat dat alles was. De helft heeft wrs niets gehad. Och, dat mag de pret niet drukken maar hier is blijkbaar niet al teveel organisatie aan te pas gekomen...hadden ze mij dat nou toch gewoon gevraagd das een leuk karweitje voor mij.

Kom maar op Kerst......ik heb er zin in!!!

Het uitdelen van de kippen is ook prachtig, de beesten zijn die morgen op een kar gebracht en bleven daar keurig zitten tot ze werden opgehaald Door een vd nanny's. Ze hebben ze daarna naar een hok gebracht waar ook alle verf en voorraad spullen staan.

Grote families gingen met 2, alle anderen met 1 kip naar huis. Super was dat, sommige kinderen droegen de kippen als een baby en die kip bleef ook gewoon liggen. Weer anderen maakte van de mand een heus kerstpakket inclusief de kip. Vaak in het midden met rondom de kleding, kleurtjes, kleurplaten, snoepjes enz enz, hilarisch wel.

Om 15.30 heb ik dan echt van iedereen afscheid genomen. De nanny's wisten niet dat dit mijn laatste dag was en waren er een beetje stil van. snel werd nog een kaart gemakat en door iedereen ondertekend. Van Vicky een mooie draaiarmand,van Sabrina een mooie zwarte, van oma ( de sieraden maakster) een ketting van bananenpapier, een armband voor mezelf van haarzelf en een van haar man voor mij. Vicky had voor Ard-Jan ook een armband met de Tanzaniaanse kleuren.

Met een tevreden gevoel sluit ik de mooie groene poort achter me en beëindig een fantastische prachtige tijd hier bij Walk in Love.

nou is het tijd voor het laatste Dala dala ritten en treffen Vera en Nashoua bij Fifif's voor een afscheidsborrel.

Natuurlijk is het ook nu weer gezellig met die meiden en om 18.00 moeten we dan echt gaan voor het donker wordt. De laatste dala dala naar de impala rotonde om nog een keer heerlijk te eten daar in de buurt.

Om 21.00 lig ik moe maar voldaan uitgeteld op bed.

Nu woensdagochtend het laatste bericht op het blog En natuurlijk wat foto's.

We kunnen heel fijn tot vanavond opgebruik maken van ons huis hier. Annelies, de eigenaresse, van de mooie http://www.ilborusafarilodge.com zorgt goed voor ons.

Vandaag inpakken en vertrekken.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties gedurende mijn reis en hopelijk zie ik jullie de komende tijd om eens lekker bij te praten....

Mocht dat niet voor de feestdagen zijn dan wens ik jullie allemaal mooie feestdagen toe en vooral een gezond 2015.

liefs Jeannette

Reacties

Reacties

Janneke

Welkom thuis!!!!!!!

Jacqueline

Mooie reis en belevenissen. Je hebt de gedachte achter Kerstmis al uitgevoerd. Geniet nog van je laatste uren en een goede reis!

Jeannette

He hallo Jacqueline, ja inderdaad, het kerstgevoel. Heb wel pepernoten op en bitterballen, dus ben al een beetje thuis....

Jeannette

He jans,

Niet te snel he, effe nog stukje over Afrika en Europa vliegen maar morgenochtend 7.35 ben ik er weer....

betsyvanwijk@gmail.com

Hé Jeannette. Al weer aan het einde van je reis. Wat is dat toch mooi als mensen hun droom waar maken. En dat heb je toch maar gedaan meissie. Hartstikke leuk. En welkom thuis voor straks.
Groetjes Betsy

Marielle Waasdorp

Super om zo al je verhalen te hebben gelezen! Jou droom is werkelijkheid geworden, ik hoop ooit hetzelfde te kunnen doen. Goede vlucht en geniet!

Liefs marielle

Jeannette

He Marielle, ik kom je wel even verder enthousiasmeren...ben ik heel goed in....:)

Jeannette

He Betsy, Ja, het zot er al weer op en het is omgevlogen. De kinderen daar en ikzelf Hebben ervan genoten en dat was ook de bedoeling..
Nu weer lekker naar mijn eigen lieffies....

Karin hagen

wauw wat een avontuur Jetje geweldig
Veilige vlucht xx

Jeannette

Dank je kaatje!!!! Tot de 18e !

Jose

Hoi Jeannette Dank voor alle mooie foto;s en verhalen, leuk om je zo te volgen
Goede reis naar huis

Gayke

Hoi Jeannette
Wat heb ik genoten van je verslagen en de foto's. Geweldig wat je voor elkaar hebt gekregen daar en wat een energie zal dat jou hebben gegeven (jou kennende :-)).
Zo leuk dat AJ met je mee kan napraten over alles en iedereen daar.
Welkom thuis en we spreken elkaar snel :-)

Benedict

Hey, heel leuk je zo te volgen. Zal wel wennen zijn om terug te komen in ons koude kikkerlandje. Fijn te zien dat je zo hebt genoten en hebt kunnen bijdragen! Fijne dagen xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood